Sieci współpracy i samokształcenia 2016/2017

Sieci skupiają nauczycieli/dyrektorów z różnych szkół/placówek. Są to roczne lub dłuższe formy współpracy i samokształcenia, realizowane z wykorzystaniem Platformy MOODLE RODN „WOM” w Częstochowie oraz w trakcie 3-5 spotkań w Ośrodku. Dają one możliwość:

  • wymiany doświadczeń,
  • analizy dobrych praktyk,
  • tworzenia innowacyjnych rozwiązań,
  • poszerzania kompetencji w trakcie regularnych spotkaniach.

Sieci współpracy i samokształcenia koordynowane są przez  nauczycieli konsultantów RODN „WOM” solidnie przygotowanych do realizacji tych zadań.

TEMAT SIECI GRUPA DOCELOWA PROWADZĄCY
Siła zespołowego działania nauczyciele wszystkich typów szkół Bożena Harasimowicz,
Katarzyna Michalak
Biblioterapia w kształtowaniu postaw oraz wartości dzieci i młodzieży nauczyciele bibliotekarze, nauczyciele języka polskiego, pedagodzy szkolni  wszystkich typów szkół Katarzyna Kucharzewska,
Marta Małek
 Wykorzystanie filmu historycznego w procesie edukacyjnym nauczyciele historii i przedmiotów humanistycznych wszystkich typów szkół Elżbieta Straszak,
Tomasz Karoń
Współpraca nauczycieli w realizacji zajęć wychowania fizycznego na I etapie edukacyjnym nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego Katarzyna Wąsowicz,
Jadwiga Mielczarek
Aktywny uczeń w procesie
uczenia się
nauczyciele szkół
podstawowych
Bożena Harasimowicz,
Katarzyna Michalak
Siła zespołowego działania nauczyciele wszystkich
typów szkół
Bożena Harasimowicz,
Katarzyna Michalak
Indywidualizacja procesu
nauczania języka angielskiego
nauczyciele języka angielskiego
gimnazjów
i szkół ponadgimnazjalnych
Marta Lipska,
Dorota Liberda
Edukacja globalna i ekologiczna nauczyciele przedszkoli
i szkół podstawowych
Aleksandra Krawczyk,
Elżbieta Straszak
Historia Polski w pieśniach
i piosenkach
nauczyciele szkół
podstawowych
Elżbieta Straszak,
Jarosław Durka,
Katarzyna Michalak
Wykorzystanie technologii
informacyjno-komunikacyjnej
w nauczaniu przyrody
nauczyciele szkół
podstawowych
Aleksandra Krawczyk,
Katarzyna Michalak,
Agnieszka Perczak
Rozwijanie kompetencji
matematyczno-przyrodniczych
uczniów
nauczyciele szkół
podstawowych
klas IV-VI
Agnieszka Perczak,
Aleksandra Krawczyk
Od kreatywnego myślenia
do programowania
nauczyciele wszystkich typów szkół, w tym biorący udział w pilotażu wprowadzenia programowania
w szkołach
Tomasz Karoń,
Anna Dąbrowska
Inspirowanie i promowanie
edukacji czytelniczej i medialnej
 
nauczyciele bibliotekarze,
nauczyciele języka polskiego oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej
Anna Dąbrowska,
Anna Hiller
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
 inspiracją do rozwijania kompetencji czytelniczych dzieci i młodzieży
nauczyciele
bibliotekarze
powiatu
lublinieckiego
Olimpia Zielińska,
Małgorzata Goinda,
Anna Bidzińska-Kristof