Sieci współpracy i samokształcenia 2016/2017
Sieci skupiają nauczycieli/dyrektorów z różnych szkół/placówek. Są to roczne lub dłuższe formy współpracy i samokształcenia, realizowane z wykorzystaniem Platformy MOODLE RODN „WOM” w Częstochowie oraz w trakcie 3-5 spotkań w Ośrodku. Dają one możliwość:
- wymiany doświadczeń,
- analizy dobrych praktyk,
- tworzenia innowacyjnych rozwiązań,
- poszerzania kompetencji w trakcie regularnych spotkaniach.
Sieci współpracy i samokształcenia koordynowane są przez nauczycieli konsultantów RODN „WOM” solidnie przygotowanych do realizacji tych zadań.
TEMAT SIECI | GRUPA DOCELOWA | PROWADZĄCY |
Siła zespołowego działania | nauczyciele wszystkich typów szkół | Bożena Harasimowicz, Katarzyna Michalak |
Biblioterapia w kształtowaniu postaw oraz wartości dzieci i młodzieży | nauczyciele bibliotekarze, nauczyciele języka polskiego, pedagodzy szkolni wszystkich typów szkół | Katarzyna Kucharzewska, Marta Małek |
Wykorzystanie filmu historycznego w procesie edukacyjnym | nauczyciele historii i przedmiotów humanistycznych wszystkich typów szkół | Elżbieta Straszak, Tomasz Karoń |
Współpraca nauczycieli w realizacji zajęć wychowania fizycznego na I etapie edukacyjnym | nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego | Katarzyna Wąsowicz, Jadwiga Mielczarek |
Aktywny uczeń w procesie uczenia się |
nauczyciele szkół podstawowych |
Bożena Harasimowicz, Katarzyna Michalak |
Siła zespołowego działania | nauczyciele wszystkich typów szkół |
Bożena Harasimowicz, Katarzyna Michalak |
Indywidualizacja procesu nauczania języka angielskiego |
nauczyciele języka angielskiego gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych |
Marta Lipska, Dorota Liberda |
Edukacja globalna i ekologiczna | nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych |
Aleksandra Krawczyk, Elżbieta Straszak |
Historia Polski w pieśniach i piosenkach |
nauczyciele szkół podstawowych |
Elżbieta Straszak, Jarosław Durka, Katarzyna Michalak |
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauczaniu przyrody |
nauczyciele szkół podstawowych |
Aleksandra Krawczyk, Katarzyna Michalak, Agnieszka Perczak |
Rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów |
nauczyciele szkół podstawowych klas IV-VI |
Agnieszka Perczak, Aleksandra Krawczyk |
Od kreatywnego myślenia do programowania |
nauczyciele wszystkich typów szkół, w tym biorący udział w pilotażu wprowadzenia programowania w szkołach |
Tomasz Karoń, Anna Dąbrowska |
Inspirowanie i promowanie edukacji czytelniczej i medialnej |
nauczyciele bibliotekarze, nauczyciele języka polskiego oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej |
Anna Dąbrowska, Anna Hiller |
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” inspiracją do rozwijania kompetencji czytelniczych dzieci i młodzieży |
nauczyciele bibliotekarze powiatu lublinieckiego |
Olimpia Zielińska, Małgorzata Goinda, Anna Bidzińska-Kristof |