To cykl nieodpłatnych warsztatów Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach, które zostaną zorganizowane w 4 subregionach województwa śląskiego.
14 września będziemy na północy województwa śląskiego w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie, gdzie odbędzie się warsztat przeżyć kulturowych: „Pedagogika kulturowa w praktyce”.
Warsztaty są częścią projektu realizowano przez Regionalny Instytut Kultury w Katowicach pt. „Bardzo Młoda Kultura – województwo śląskie”, który został dofinansowany przez Narodowe Centrum Kultury w ramach Programu „Bardzo Młoda Kultura 2019-2022”.
Co? Warsztat przeżyć kulturowych: „Pedagogika kulturowa w praktyce”
Gdzie? Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie, aleja Jana Pawła II 126/130, 42-200 Częstochowa
Kiedy? 14.09.2019 (sobota), g. 10.00-15.00
Zapisy: warsztaty są nieodpłatne / decyduje kolejność zgłoszeń / ilość miejsc ograniczona!
Aby wziąć udział w konferencji należy wypełnić kartę zgłoszenia: https://kartazgloszenia.womczest.edu.pl/ (z menu należy wybrać: warsztaty, następnie datę i tytuł warsztatów; kartę wypełnić i wysłać online)
Bliższych informacji udziela:
Sylwia Kurcab nauczyciel-konsultant RODN „WOM” w Częstochowie, tel. 34 360 60 04 wew. 217, e-mail: kurcab@womczest.edu.pl
Opis: Warsztat będzie miał na celu pokazanie, jak praca z różnymi treściami kultury (m.in. tekst literacki, malarstwo, fotografia) i ich semantyczne odniesienia mogą powodować przebudzenia, zatrzymać myśl, wygenerować intelektualne przeżycie wśród uczestników warsztatów. Warsztat poprzedzony zostanie wykładem dr Agaty Cabały nt.: Eksplozje i przebudzenia, czyli o roli doświadczenia w pedagogice kultury.
Prowadzący:
dr Agata Cabała
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Badaczka edukacji kulturalnej, edukacji muzealnej. Koordynator z ramienia Wydziału współpracy z Muzeum Śląskim w Katowicach, Regionalnym Instytutem Kultury w Katowicach, Bytomskim Centrum Kultury.
Filip Skowron
etnolog i polonista. Adiunkt w Dziale Edukacji Muzeum Narodowego w Krakowie. Doktorant w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się edukacją muzealną oraz badaniami nad uczestnictwem w kulturze. Miłośnik muzeów i Młodej Polski.
Michał Zakrzewski
nauczyciel historii sztuki i wiedzy o kulturze w VII LO im. Z. Nałkowskiej w Krakowie oraz Prywatnym VII LO im. M. Reja w Krakowie. Od 2005 roku przewodniczący zespołu egzaminatorów egzaminu maturalnego z historii sztuki w krakowskiej OKE.
Wspólnie z Agnieszką Foryś pracuje metodą projektu w klasach o profilu humanistyczno-artystycznym. Autorskie projekty duetu nauczycieli to min.: Projekt Kantor (2014 – 2017), zrealizowany we współpracy z Cricoteką, Projekt Wyspiański (2017 – 2020), realizowany we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie.